Ficha del libro
×
POESIA ESCENICA VI: CIRC, MAGIA, TITELLES
JOAN BROSSA EDICIÓ A CURA DE GLÓRIA BORDONS
Editorial:
AROLA EDITORS
Plazo de entrega estimado:
Entre 3 y 5 días
Sinopsis
POESIA ESCENICA VI: CIRC, MAGIA, TITELLES. El present volum agrupa nou peces de les modalitats esceniques amb que Joan Brossa construia l'altre peu del teatre catala. D'aquestes nou, només dues se cenyeixen a una sola especialitat (titelles): les altres set combinen aleatoriament circ, music-hall, il.lusionisme, dansa, fregolisme, commedia dell'arte, ombres xineses... Brossa hi traspassa i retraspassa constantment les fronteres entre les arts i els generes, una opció de dramatúrgia plural que va defensar amb coherencia i fermesa en tota la poesia escenica, des del primer guió (El cop desert, 1944, publicat ara per primer cop) fins a l'últim que li coneixem (Poemancia, 1996). Al llarg de tots aquests anys va mantenir la primigenia intencionalitat dramatica i va concebre l'escena com a espai metaforic de la vida.
El 1944 va escriure El gran Fracaroli demanant al protagonista un conjunt d'habilitats que només hauria pogut acomplir Leopoldo Fregoli. L'obra encara no s'ha dut mai a escena, pero quan, molts anys més tard, Brossa va coneixer el transformista Arturo Brachetti, va comprendre que no s'havia equivocat. Com tampoc no es va equivocar escrivint per a Jesús Julve 'Hausson' les tres peces publicades en aquest volum: i el més prolix dels nostres dramaturgs han fressat camins per a l'il.lusionisme contemporani.
Circ i pallassos adopten dimensions noves i insospitades en la poesia escenica brossiana. El poeta sintonitzava amb el circ en allo essencial: la veritat nua i poderosa d'un espectacle . La seva connexió emotiva i conceptual amb les arts de la pista és d'una logica inqüestionable i d'uns resultats tothora sorprenents. Basta llegir els guions de Quiriquibú i Pantomima 94 publicats en aquest volum.